För evigt - Maggie Stiefvater

 
Jag har läst: För evigt
 
Den handlar om:
När Sam träffade Grace var han en varg och hon en flicka och deras kärlek verkade omöjlig. Till slut lyckades de finna ett sätt för honom att bli en pojke och de kunde äntligen vara tillsammans. Där borde deras berättelse ha slutat, när de var som lyckligast. Men det förflutna hinner upp Grace då vargviruset som alla trott hon var immun mot, förvandlar henne till varg och skiljer dem åt. Sam måste hitta ett sätt för henne att åter bli människa, men tiden är knapp då stadens invånare står i begrepp att utrota vargarna i Mercy Falls en gång för alla 

En storslagen avslutning på en intensiv kärlekssaga.
 
Det här gillar jag med den:
SAM OCH COLE! Jag älskar dom två, och skulle gärna vilja ha dom som vänner. Grace är också så himla cool men jag tycker mer om killarna i boken än tjejerna. Sam är så jäkla go och rar och Cole är verkligen smart.
 
Språket är helt fantastiskt! Det är något med språket som gör boken så jävla unik. Även om den är inte är lika bra som de tidigare böckerna så är språket precis lika bra!
 
Jag är helt kär i vargarna och vart lagom förbannad på Isabels pappa. Jag tycker om dom för att dom är så vanliga. Twilight vargarna är ju liksom speciella på sitt vis, men här så är vargarna bara vanliga vargar.
 
Boken är inte lika bra som de tidigare böckerna, men jag älskar den här boken lika mycket, jag tycker ni alla ska läsa den är serien. Jag vart berörd!
 
Det här gillade jag inte med den:
Att serien tar slut. Fast det är ändå lite skönt, jag älskar verkligen den här serien. Jag tycker den är så himla speciell och har sin egna karaktär. Men det var bra att Maggie inte drog ut på serien genom att skriva 2-3 böcker till. 3 är nästan alltid lagom!
Sen måste jag bara klaga lite över Isabel, det hon gjorde är fantastiskt. Men hon hade kunnat stoppa sin pappa tidigare och liksom kämpat lite för vargarna. Sådana människor stör jag mig på i verkligheten så det är inte så konstigt att jag stör mig på såna i böcker. 
 
Titel: För evigt
Författare: Maggie Stiefwater
Antal sidor: 352 sidor
Betyg: 7/10
Serie: Vargarna i Mercy Falls #3
 
Min recension på Frost
Min recension på Feber
 
TACK B.WAHLSTRÖM FÖR BOKEN <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0