elin / Elsas mode



Igår läste jag ut Sofi Fahrmans första bok i triologin om Elsa (måste läsa nästa del, nununu) som jag egentligen bestämt mig för att inte läsa utav någon anledning. Men när Ellen (som jag haft som vikarie i skolan) fick rollen som Elsa i webb-tv var jag tvungen att titta. När jag hade sett några avsnitt så bestämde jag mig för att börja med boken och det ångrar jag inte alls. Det tog tre sidor innan jag låg vikt med tårar av skratt i sängen. Jag skrattar åt att hon gör bort sig så mycket Elsa, och det är riktig skadeglädje egentligen. Sofi skriver på ett kul och med ett ungdomligt språk tycker jag och det passar böckerna alldeles superbra. Sedan får man även läsa om hur Stockholm ser ut och om kändisarna som finns där. Väldigt rolig och annorlunda.

Författare: Sofi Fahrman, som är Sveriges mest kända modejournalist. Skriver blogg här.
Antal sidor: 309
Betyg: 3/5
Läs den / Läs den inte: Om du är sugen på att läsa om en tjej som tar varje chans hon får i livet, om drömmar, om mode och om kärlek eller om du är sugen på att kanske bara läsa en serie nu i vinter. / om du har sett webb-serien och tycker den är kanonbra. Boken kommer förändra dina åsikter. Själv tycker jag att böckerna är mycket bättre. 

OM BOKEN:
När Elsa Gustafsson, 21, flyttar från New York packar hon mer än bara sin nya garderob i resväskan. Hon har samlat på sig underbara minnen, hett skvaller och konsten att överleva på 10 dollar om dagen i världens dyraste stad. Tillbaka i Sverige tar det inte lång tid innan Elsa befinner sig mitt i Stockholms pulserande modekarusell. Snart består hennes vardag av bloggande på Elsas mode, festande vid Stureplan och shopping på största allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0