julia / beastly - ett odjur

Många säger ju att klassikerna är bäst. I vissa böcker håller jag inte med. Men, skönheten och odjuret är bäst. Och den här versionen är sååå bra! Den hade också allt (känns som alla böcker har allt hehe). Men nu på den sista tiden har jag bara läst super bra böcker. De vandrande städerna, De utvalda, Naomi&Elys kyssförbudslista (kommer recension snart). Och den här boken håller definitivt måttet!
Fast den var väldigt lättläst. Den gick fort att läsa ut. Kändes som om den bara var slut typ.
Beskrivning:
Kyle har allt. Han har farans pengar, utseendet, han är populär, alla tjejer är kära i honom.
För honom är det självklart att han ska väljas till den populäraste killen på skolbalen och få hångla med den snyggaste tjejen resten av natten.

Och allt hade nog gått som planerat om det inte hade varit för Kendra. Hon är inte särskilt snygg och hon har mage att kritisera honom för att få fördelar för att han är det.
Men Kendra är inte en vanlig tjej - hon är häxa. När Kyle kommer hem på natten efter skolbalen väntar hon i hans rum. Hon förbannar honom för hans grymhet och förvandlar honom till ett monster med päls, horn och huggtänder. Lika ful på utsidan som han är på insidan.
Bara om han lyckas hitta en tjej som verkligen älskar honom som han ser ut nu och som kysser honom innan två år har gått kommer förbannelsen att brytas. Och en sak till: Kyle måste också verkligen älska



Och det bästa är att min klasskompis sa att den finns ju på film!! Jag måste verkligen se den. Herregud.



Måste se!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Den har jag sett. Är faktiskt rätt bra. :)

2011-12-07 @ 11:46:33
URL: http://livetienetta.blogg.se/
Postat av: Patricia♡

Den där filmen hade jag velat se:)

2011-12-07 @ 13:34:01
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: MALIN

jag har sett filmen, tyckte att den var så pass bra att jag köpte boken haha. kan knappt vänta tills jag kan/hinner börja läsa i den! skönheten och odjuret-storyn är så fin :)

2011-12-08 @ 15:37:36
URL: http://dreamingwideawake.blogg.se/
Postat av: Zozzo

Boken är ganska bra:) Fast filmen tycker jag är jättedålig. Inte alls lik boken:/

2011-12-09 @ 16:02:41
URL: http://bokzoem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0