julia / min favorit bok ifrån barnsben

Idag tänkte jag nämligen visa min favorit bok som jag hade när jag var liten. Jag är väldigt rädd om den här boken, inte ens min lillebror får läsa i den. Dels för att den är så himlans fin, och för att jag har lyckas bevara den sen jag kanske 6-7 år?

Jag tyckte då att den här boken var hemsk, för Lisi kämpar för att någon ska vilja ha två kattungar. Annars så blir dom avlivna. Jag tyckte likadant som Lisi och det hemskaste som fanns var att avliva två kattungar.

Bara så ni vet är jag emot all djurplågeri, oavsett om det är rådjur eller fiskar. Dom har lika rätt att få vara på vår jord som vi. Bevara djuren o med far åt skogen alla djurplågare!

Vi tar en titt på dom magiska bilderna.

 

 

Och i slutet så gifter sig Bosse med Lisi som lyckades få hem åt kattungarna, och dessutom få sina rosa tapeter. Alla var glada och nöjda.

 



Kommentarer
Postat av: Ebba - Frankrike 12/13

Åå, det är verkligen något speciellt med böcker som man hade när man var liten!



sv: Näe, än så länge så vet jag inte var jag kommer att bo i Frankrike. Förhoppningsvis så får jag veta det inom några månader! :)

2011-12-26 @ 21:47:01
URL: http://ebbablixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0