julia / patrik ekwalls nya bok.

Sportjournalisten Patrick Ekwall har rest över hela världen för att intervjua kända svenska idrottsstjäror.
Han jobbar nu för tv4 och bevakar fotboll men han har också sin fotbollsblogg på fotbollskanalen. Först så bevakade han friidrott, men insåg till slut att det var fotboll som gällde och inget annat. Han är stor sportjournarlist i Sverige och kan sitt jobb galant.


Patrik Ekwall är en av några få personer jag beundrar. Kanske för att han det drömjobbet jag själv vill ha en dag. Men kanske också för att han är så klok som person. Han säger inga onödiga saker. Och jag tror att hans bok verkligen kommer bli grymt bra!



UTDRAG UR BOKEN:

Under en flygresa från New York 2005 var jag övertygad om att min sista stund var kommen. Jag kände mig risig och febrig redan vid incheckningen på JFK och utgick från att jag hade en hederlig influensa i kroppen. Jag insåg att det skulle bli en jobbig ­hemresa men att jag fick bita ihop. Det blev en ­mardröm. Feberstinnsomnade jag i mitt flygsäte direkt men vaknade upp ett par timmar senare, mådde vansinnigt illa och kände att jag hade väldigt hög feber.
Men, konstigt: inte direkt ont någonstans. Jag var svårt pinknödig och kände att jag åtminstone måste försöka stappla mig fram till toaletten. När jag reste mig från flygstolen kom det som vassa knivar rakt upp i underlivet och när jag ­svimmade av så hade jag sån tur att jag halvstod framför mitt säte och landade i det som om jag var lite packad. Ingen märkte någonting. När jag vaknade till igen... ­sannolikt på en gång, men har ju ingen aning... stapplade jag mig fram till toaletten i en lågt lutande knäböjd stil och med ett ansiktsuttryck så ansträngt att medpassagerarna förmodligen blev övertygade om att 1) han är inte bara full utan även 2) han har stoppat upp ett baseballträ i arslet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0