julia / barnen på luna.

 

jag har kollat på hela min barndom är Barnen på luna. Jag älskade den serien, och jag älskar den fortfarande. Jag kunde sitta i flera timmar och bara kolla. Det var liksom det här och Den vita stenen som gällde!

 

 

Mercedes, Glenn, Pärla, Torsten. Alla har dom gemensamt att deras föräldrar har dött i en flygolycka. Dom fyra barnen vill inte hamna hos fosterfamilj. Dom tar Glenns föräldras båt Luna och börjar åka runt i skärgården. De fyra barnen lovar varandra att lita på och aldrig svika varandra, detta sätts på prövning då det konstant kommer upp saker som svik och brist på tillit. Barnen blir efter kort efterlysta och jagade av polisen och försöker fly för att slippa återvända. Efter en tid på flykten bestämmer sig barnen för att leta efter Torstens mormors sommarhus, "Solbacken", där de kan stanna utan att bli funna.

 

 

åh, min barndom. ♥


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0