julia / tre filmtips

Jag tänkte tipsa om 3 filmer. Alla filmer har samma "utpunkt" eller vad man ska säga. A cindrella story. och ganska så nyligen har det kommit ut en tredje film.
Först ut är den första filmen. Som är den bästa enligt mig.

Handling:
När den unga flickan Sams pappa dör tas hans café över av Sams styvmamma som tvingar henne att jobba där, då får hon också öknamnet "Caféflickan" i skolan. Samtidigt chattar Sam oavbrutet med en kille från hennes skola, med hemligt namn. På höstbalen stämmer de träff och allt i Sams värld förändras när killen med den hemliga mejladressen visar sig vara skolans populäraste kille. Finns det någon chans för Sam att bli ihop med honom, hon är ju bara en nörd som jobbar på café? Killens före detta flickvän gör också allt för att livet ska bli botten för Sam.

Sen har vi den andra filmen. Som heter Another Cinderella Story.


Handling:
Joey Parker har nyss kommit tillbaka från sin världsturné. Nu har hans skivbolag gjort en tävling så en lycklig student får dansa med honom i hans nästa musikvideo, Joeys exflickvän, gör såklart allt för att vinna. När det planeras en bal i skolan bestäms det att Mary inte går på den. Hon måste städa sin styvmors rum som ser ut som en svinstia. Tami, Marys bästa vän och dessutom gudmor hjälper henne så att hon kan få på balen. Det visar sig att balen är en maskeradbal, och när det blir dans på golvet dansar Mary med en kille med mask...Och denna kille råka vara Joey Parker.







Och sen har vi den tredje filmen, som inte riktigt nådde fram till förväntningarna. Filmen heter Another cinderella story upon a song.

Handling:
Utarbetad, hunsad och ständigt livrädd för att skickas tillbaka till fosterhemmet gör 17-åriga Katie allt hennes styvmor och styvsystrar kräver utan att klaga. Men Katie blir riktigt upprörd när hon blir tvungen att låna ut sin vackra sångröst till sin obegåvande styvsyster Bev, så att hon ska kunna delta i Massive Records stora talangtävling.
















Här kan ni ju se själva "budskapet" mellan filmerna. Alla 3 filmer har Askungen som utpunkt.

Kommentarer
Postat av: elin

Sv: Haha! Jag tycker den var asbra! Asså första gången jag använde den när man haft den ett tag så kanske den blir sämre, jag vet inte ;) haha! allt bra?

2011-11-11 @ 16:34:58
URL: http://wahhlgren.blogg.se/
Postat av: Moa

Hade ingen aning om att det fanns mer än en film ^_^''

Älskade första filmen i alla fall när jag var yngre!

2011-11-11 @ 18:57:48
URL: http://www.momomoa.blogspot.com
Postat av: Ellen

Har bara sett den första faktiskt. Gillar den! Är de andra värda att se? Inte den "tredje" verkar det inte som kanske, men nummer två - är den värd att se? :)

2011-11-12 @ 00:00:42
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/
Postat av: cammie

hehe, kladdkaka är OmnOmn ;)

2011-11-12 @ 18:23:53
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Lina- my art & my life

jag har faktiskt inte sett någon av de filmerna, dåligt av mig:) haha

sv: tack så mycket, och du har så rätt, photoshop kan grejen! :)

2011-11-12 @ 19:07:52
URL: http://shiiwie.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Har sett dom två första filmerna och får väl nu när jag såg att det finns en tredje se den också, var den bra?

Själv tycker jag mest om ettan men tycker även att tvåan är bra på sitt eget sätt ;) hehe !

2011-11-14 @ 20:44:51
URL: http://corneliaschonlaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0