julia / Baristas - första boken

Jag har läst en liten gullig bok som favoriten Denise Rudberg har skrivit. Som ni vet har hon gett ut en mängd med bra böcker, jag har själv läst hela Tillsammans serien, Matilde, och Jenny S. Jag gillade allihopa, och jag gillade den här boken. Och nu förtiden brukar det faktiskt komma fler böcker ifrån killarnas perspektiv och det gillar jag. Bara man vet hur man tänker så, det kan ju vara ganska svårt att veta vad en kille tycker och tänker. Men Denise Rudberg lyckas perfekt enligt mig!

 

Författare: Denise Rudberg

Antal sidor: 238 sidor

Betyg: 4/5

Läs den/läs den inte: om du gillar att läsa från killars perspektiv och vill prova något nytt / om du är trött på "vanliga" ungdomsböcker

 

Nicolas har nyss kommit hem ifrån efter ett år i New York och ingenting är roligt längre. Framförallt verkar Natahalie vara mer kär i honom än han i henne. Livet känns hopplöst. Tills han får veta att en nyöppnad kaffebar bakom Stureplan letar personal.

Ruben har kommit in på Södra Latins teaterlinje. Men han snya sköna teaterstil blev långt ifrån vad han drömt om och han vill prova något nytt. Trots att han aldrig har druckit kaffe går han i på ett litet kaffehak och blir intresserad när han får veta att de söker baristas.

Ludvigs föräldrar bråkar och hela familjen försöker undvika varandra. Så när Viki frågar om de ska plugga ihop ser hans sin chans att slippa vara hemma. Viki är smart, självsäker, rolig och skitsnygg - och det gör honom nervös. Han önskar att han vore mer världsvan och inser att ett extraknäck skulle kunna ta honom en bit på vägen.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Gillar också Denise Rudberg, och läst hela Tillsammans-serien :) Kanske borde läsa den där..

sv: Haha, men precis! Jag har antagligen supermånga smycken som jag inte minns längre för att dom ligger gömda någonstans!

Haha jo, det är ju så ibland ;) Jag önskar att det var jag som skapade Thomas Sabo grejerna.. ;)

2011-11-15 @ 19:10:49
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0