elin / Mycket mer än så

Auden är en perfekt dotter, en ansvarsfull syster och den duktiga eleven. Hon har stora krav på sig och har egentligen inte haft ett så socialt liv och inte heller sovit en enda natt på flera år. Det är sommarlov och Auden är ganska säker på att den kommer tråka ut henne. Men när hon blir erbjuden att åka till sin pappa och tillbringa sommaren där med honom och hans nya familj tackar hon ja. 

Det här är sommaren då Audens liv förändras. Helt plötsligt har hon börjat umgås med andra människor, fått ett sommarjobb och lärt sig allt om kläder, hur en tjej ska bete sig, om vänskap och om kärleksbekymmer. Men desutom träffar hon Eli, också en ensamväg som inte heller sover på nätterna. 

Författare:
Sarah Dessen
Antal sidor: 413 
Betyg: En trea. 
Läs den/inte: om du är sugen på hur det är att vara ung vuxen och kasta sig rakt in i ett nytt liv. / Om du börjar bli trött på alla historier om den ensamma tjejen som plötsligt förändrar sitt liv. 

Sarah Dessen är duktig på att skriva. När jag läser boken känner jag plötsligt en ännu starkare längtan bort härifrån. Till en stad brevid kusten med små resturanger, surfare, nattpromenad längst stranden och småbutiker vid en gå-gata. Annars var boken inte direkt något som föll mig i smaken riktigt. Mycket konversationer, mycket detaljerat och det var även en bok som det känns som man läst flera gånger förut, med liknande handlig fast med andra namn. Jag har hört mycket bra om den, och hade kanske lite för stora förväntningar, men hennes andra bok "Mitt perfekta liv" sparar jag till någon annan. Däremot är framsidan världigt lockande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0