julia / filmtips, St Elmo's fire.

Den här filmen med Breakfast club räknas som en av 80-talets största filmer. Och jag förstår varför. Jag älskar äldre filmer! Dom är så charmiga och känns inte så, datagjorda? Dom flesta filmerna tycker jag har så mycket redigering, och massor med onödiga effekter. Därför tycker jag att äldre filmer är charmiga och mycket bättre!

 

 

 

 

Handling:

Filmen handlar om sju vänner som gått ut skolan och hur de anpassar sig till livet efter skolan. Billy har blivit pappa under skoltiden, men klarar inte av rollen, Wendy är blyg, Jules har börjat med kokain, Kirby söker den perfekta kvinnan, Kevin vill bli journalist och Alec friar ständigt till Leslie, men Leslie känner sig osäker på om Alec verkligen är mannen i hennes liv.

 

Genre: Drama, romantik

Regisör: Joel Schumacher

År: 1985

Spel tid: 108 minuter

Land: USA

Språk: Engelska

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0