julia / under samma tak

Jag bör kanske förklara ett och annat om vårt enorma hyreshus. Det allra bästa med det huset är att där bor inte mindre än tretton stycken som alla går i nian. Och ännu fler bor i huset mitt emot. Vi har till och med ett eget skvallerblad som bara handlar enbart om oss.
Tyvärr står det aldrig något om skvaller om mig i den där tidningen, annat än i samband med Arnold. Missförstå mig inte nu. Jag gillar verkligen Arnold. Han är en bra kamrat. Men inte är han som Shep Newman i särskilda matten!
Jag har varit kär i Shep sedan vi gick i ettan. Och i huset bor också Franny som är min allra bästa vän. Eller hon var det åtminstonde - tills Victory flyttade in...


Det märks att den här boken kommer ifrån 1988. Den hade ett gammalt språk. Gilly, som var "huvud personen" påminde lite om Jolly. Men handlingen på baksidan beskriver boken väldigt dåligt. Det märks att författare är mer framåt idag. Men "gamla" böcker kan ju vara charmiga på sitt egna lilla vis.
Men den var rolig och mysig, fick lite feel-good känsla. Men det är en sån bok som jag kommer glömma bort om några månader. Och jag tror inte att den finns att köpa i affär. Haha. Köpte den på en second hand affär här där jag bor.
Den får en svag 3:a.

Kommentarer
Postat av: ShimoAngel<3 17 och morsa

Vilken fin blogg! :) Vad tycker ni om Twilight hehe lite kul att veta bara?;o

2011-10-13 @ 21:30:58
URL: http://shimoangel.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan tipsa om en bok som hete "En sorts kärlek" av Ray Kluun, helt underbar men jag varnar för mycket tårar!

2011-10-14 @ 10:41:05
URL: http://annalds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0