julia / gå på djupet

Jag är en liten fotbollsnörd och älskar att läsa fotbollsböcker. Men det finns ju inga fotbollsböcker som inte är lättlästa. Men så när jag var i Malmö trillade jag över en bok. Det är den bästa bok jag någonsin har läst och jag har läst en hel del böcker igenom åren. Det var en ren njutning!

Emil Axelsson har allt. Snygga brudar varje kväll, ett stort bankkonto, snygga bilar, schyst boende. Och han är fotbollsproffs i den Engelska ligan Premier League. Han springer ut och publiken jublar åt deras hjälte. Han kom från allsvenskans genombrottsman.

Men proffslivet är inte en segerdans framför klacken. Det är stenhård konkurrens, kamp, och ensamhet. Om man bor ensam i England utan Mamma och Pappa och vänner så blir det en kamp med vardagen att överleva. Han lämnar allt i Sverige, vänner, familj, flickvännen Elin och åker till England för att leva ett proffsliv. Och vi får följa med honom i den här resan. Och i vilket fotbollslag hamnar han i slutändan?

Författare: Marcus Prifits
Antal sidor: 510
Betyg: 5/5
läs den / läs den inte: chick-lit för fotbollsnördar, mycket mer kan man inte begära / om du inte är intresserad av fotboll så kanske den inte är en höjdare.
HÄR är Marucs Prifits hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0