julia / Den vita katten



Jag har läst Den vita katten/berörna av Holly Black. Den var annorlunda och olik alla andra böcker.
Jag älskade karaktärerna, speciellt Cassel som är huvudpersonen. Och så Lila. En tjej med skinn på näsan och jag avgudar henne lite.
Min första tanke var också, vilken annorlunda titel på en bok. Den vita katten. Säger sig inte mycket va? Nästan lite tråkig. Men när man väll kommer in i boken så förstår man. Det kopplas och boken vart så mycket bättre när man väll hade kommit in i den. Så ge inte upp den, jag var nära. Men den är så bra och verkligen värd att läsa.
Jag läser aldrig fantasy böcker. Men den här, wow. Var verkligen bra!
Och ja, Oberörd kan man ju inte bli av efter att ha läst den här.


Om boken:
Cassel går på en fin skola. Har bra betyg, och smälter in precis lagom. Hans mamma sitter inne i fängelse, och hans två bröder är upptagna med sina liv. Utanför kan man tro att dom är en vanlig familj. Men det är dom inte. Dom är berörare. När Cassel var 14 år mördade han sin bästavän Lila. Han kommer inte ihåg något av händelsen. Men tydligen så har han mördat henne. Eller? Eller är det några berörare som är inblandade? Cassel får sig många svar. Och några svar kanske för extrema för han. och vi får följa med honom under en underbar resa.
Boken får 4/5 i betyg!

Kommentarer
Postat av: Bokflickorna - Annie

Den boken gillade jag också :) Den var bra :)

2011-10-13 @ 19:46:38
URL: http://bokflickorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0