Julia / Mitt skitliv - en kärlekshistoria

Jag får verkligen tänka efter nu. Läste ut den här boken för cirka 19 dagar (jag vet, är  skitseg på att recensionera böckerna:P) sedan och jag kommer inte på vad den handlar om. Den här lämnade inget avtryck på mig alls, jag menar. Jag kommer ju inte ens ihåg vad den handlar om! Och ändå stod den på min läsalista. Som tur läste jag den nu och inte senare. Det var inget misstag att läsa den, utan jag hade nog förstora förhoppningar.
Jag tyckte nog inte alls om den här boken. Ingenstans njöt jag av bokens innehåll. Kanske jag också håller på att bli lite förstor för sådana här böcker.
Jag kände också ingen kontakt med karaktärerna. Det enda som fastnade från den här boken vad invandrarpojken Charlie. Han kommer jag ihåg. Det ENDA ifrån boken.
Men nej, det här var ingen kärlekshistoria jag fastnade för (brukar ju annars kunna lipa för det fina bokförhållande som är mellan tjej och kille. tex Rose och Dimitri). Den här boken får gärna lite yngre människor än mig läsa, och uppskatta det jag inte uppskattar.

Titel: Mitt skitliv - En kärlekshistoria
Författare: Vibeke Baekkelund Lassen
Antal sidor: 190 sidor
Betyg: 3/10



Clara har varit kär i Jonas hur länge som helst, men han är med i innegänget och vet nog inte ens vem hon är. Och det vet knappt hennes pappa heller känns det som, men nu vill han plötsligt ha kontakt med Clara igen. Själv vill Clara bara att livet ska vara enkelt. När kompisen Charlie vill få med henne på fest med hans kompis Jazzy Jo hop-pas hon att det äntligen ska hända något. Men Jazzy Jo går över gränsen och plötsligt vet Clara varken in eller ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0