Julia // Ett hål i själen

När jag och min kusin skulle besöka hennes bibliotek  (nörd som man är så måste jag kolla in det liksom) men typ helt oväntat kom det ett regnoväder och regnet verkligen öste ner. Så vi fick helt enkelt sätta oss ner i de obekväma fotöljerna och vänta ut ovädret.
 
Under den tiden hann jag läsa ut Ett hål i själen som är den första delen i TRE serien. Jag har velat läsa den serien länge men aldrig hittat den första boken på biblioteket. Jag har läst och hört mycket gott om serien och jag kan inget annat än att hålla med. 
 
Även om man kan inte kom sådär jättenära karaktärerna, men det räknar jag med att göra eftersom det är nio böcker i serien. Men jag hann ändå fatta ett tycke för de fyra tjejerna, speciellt Nora. Även om hon är lite för snäll ibland. Men jag tycker om de andra tjejerna också. 
 
Det kändes hela tiden som om jag skulle få reda på vem som är mördad och vem som mördade. Men så var det inte. Jag måste helt enkelt läsa vidare i serien för att lista ut vem som är mördad och vem mördaren är. Spännande var den kan jag säga och jag tror nog allt att detta bara är början! Serien kommer nog bli mer spännande för varje bok. 
 
Ibland kan jag tycka att en del böcker är för korta, även om den här är bara på 147 sidor så tyckte jag den var helt okej långt. Det kanske har med att det var så mycket information och spänning i boken. Det är väldigt skickligt gjort utav Kjertil. Språket är helt okej, lättläst och lätt att förstå, Inga konstigheter alls.
 
I denna bok får vi också följa de fyra tjejornas liv 3 veckor innan mordet, jag måste verkligen ta och läsa vidare i serien, vilken tur då att jag har lånat hem hela serien! 
 
Denna bok var helt enkelt awesome och spännande och jag vill bara fortsätta läsa i serien. Kan inget annat säga än att om ni inte läser den här serien då missar ni verkligen något!
 
 
 
 
Titel: Ett hål i själen
Författare: Kjertil Johnsen
Betyg: ★★★★★ - Strålande
Antal sidor: 147 sidor
Serie: TRE #1
 
Hon är naken och inlindad i plast. Hon har blivit mördad av någon hon kände. Så börjar den nya ungdomsserien TRE. Tiden vrids tillbaka tre veckor och mordets förhistoria rullas upp dag för dag. Bara en sak är säker Den mördade är en av de fyra huvudpersonerna: Vilde, Nora, Trine eller Benedicte. Men vem av dem? Och varför?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Ja jag vet den här serien är grym!

2012-09-14 @ 21:46:04
URL: http://somestuff.blogg.se
Postat av: elin

åh den vill jag läsa!!

2012-09-14 @ 22:33:10
URL: http://elinbeach.blogspot.se
Postat av: Zozzo

Jag läste hela serien på en vecka. Kunde inte lägga ifrån mig böckerna! En väldigt väldigt bra serie! Dock var det 2 år sedan jag läste dem... Men jag älskade dem då :)

2012-09-14 @ 22:54:49
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Anonym

Okej nu ska jag försöka förklara det här på ett bra sätt...

Hur gör man så att man har en huvudkategori och en massa andra under den?
Ni har tex GENRER och sen har ni en massa genrer under. Och tex ELIN har sin egen och hennes kategorier under och JULIA har en egen. Hoppas ni förstod för det gjorde jag inte själv... men skulle jättegärna vilja veta hur man gör det! :)

Svar: Hm, det är jag (julia) som svarar nu. Tyvärr så vet jag inte så mycket om det där, det mesta sköter Elin. Men du kan ju alltid pröva och skicka iväg ett mejl till henne? [email protected] :D
mycupoflife.blogg.se

2012-09-16 @ 10:52:08
URL: http://somestuff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0