julia / Babbeldrottningen

Jag älskar En prinsessas dagbok, jag älskar Katie Elison ljuger inte, JAG ÄLSKAR MEG CABOTS BÖCKER!

Det är så svårt att inte tycka om hennes böcker. Dom får mig alltid att skratta. Som nu, Babbeldrottningen, jag satt och skrattade högt i klassrummet. Jag blir verkligen på bra humör av roliga och riktigt tjejiga böcker.

Men, den här boken är hennes första vuxenbok. Jag skulle inte kalla denna för en vuxenbok. Kanske mer för en ungdomsbok. Den är ju lite tjockare, men jag läste den som en ungdomsbok iaf.

Jag älskade Lizzie, och Chaz i denna bok. Chaz verkar så himla härlig, synd att inte Lizzie träffar honom istället. Men Luke är också lite rolig.

Dock så har jag redan läst den här handlingen en gång tidigare. Och den boken heter Mina hemligheter och är skriven utav Sophie Kinsella. Där är det också att hon sitter på tåg/flygplan och berättat hemligheter för den man hon kommer falla för. Jag tyckte det var lite likt iaf.

 

Lizzie Nichols stora problem i livet är att hon aldrig kan hålla tyst! Hon har en osviklig förmåga att säga fel saker vid fel tidpunkt. Denna gång lyckas hon skrämma bort sin nye pojkvän som hon besöker i London. Resultatet blir att hon är fast i den engelska huvudstaden utan kille, utan bostad och utan pengar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0