julia / törst

Jag är lite nyfiken på alla andra vampyr serier som finns. Tex, True Blood, Vampiares diaries. Finns det fler? Ingen aning...Dock nu så har jag läst den första i Vampire Acedemy.

 

 

Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola - en ganska ovanlig internatskola för unga vampyrer, moroi, och halvvampyrer, dhampirer.


Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer. 

I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa - till varje pris.å

 

Titel: Törst

Författare: Richnell Mead

Antal sidor: 336 sidor

Betyg: 4/5

Serie: Vampire Acedemy

Bästa karaktär: Det här är nog första gången jag kommer säga huvudpersonen. Rose är kaxig men ändå snäll. Hon bryr sig inte om folk säger om henne, och jag skulle gärna vilja vara kompis med henne! :)

 

Jag har nog hittat min favorit serie. Att en vampyr serie skulle intressera mig skulle jag aldrig tro. Liksom, blodsugande människor? Men, Vampire acedemy är mer än tonråsvampyrer.

 

Det jag gillade med den här boken är att författaren har krasslat in så man får "high-school" feeling. Det tycker ju jag om att läsa. Dom har liksom en "bal" och populära människor och människor som är utstötta. Det var inte bara vampyr snack utom vardags saker, tex killar. Tummen upp för det!

Dock så var det inte så jätte mycket "spänning". Det var en små händelser istället för två jätte stoora händelser. Vet inte hur jag ska förklara haha.

 

Men jag rekomenderar boken starkt! Och ni kommer förmodligen bli lika besatt av den som jag blev.


Kommentarer
Postat av: filica - frisörstuderande

jag läser en serie just nu som heter House Of Night. handlar också om vampyrer och är definitivt läsvärd. :)

2012-01-08 @ 15:39:18
URL: http://filicas.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att du gillade första delen - serien blir bara bättre! :D

2012-01-08 @ 15:46:05
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Maja

Det finns en serie som heter ``House of night´´

Finns både på engelska och svenska.

De handlar om vampyrer, fin blogg!

2012-01-08 @ 15:51:04
Postat av: Andrea

Jag älskar VA!! Du bara måste läsa de andra böckerna!!!

2012-01-08 @ 17:05:43
URL: http://andypandycool.blogg.se/
Postat av: Malin

Vampire Academy serien är super bra!

2012-01-08 @ 20:08:24
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com
Postat av: Ebba

Jag har läst den boken och jag gillade den verkligen jag också! just nu håller jag på att läsa den sista som har kommit ut på svenska än, jag kommer inte ihåg om det är den sista totalt eller inte just nu dock. haha. Böckerna blir bara bättre för varje bok, enligt mig!



Måste bara säga att ni har en underbar header!!

2012-01-08 @ 21:02:29
URL: http://ebbablixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0