Gästrecension av Alice Andersson #3

Här kommer en till gästrecension utav våran vän Alice, som också älskar att slukas upp utav böcker. Hon har läst ut Flyga högt av Katarina Von bredov och ville tipsa om den på våran blogg! Trevligt trevligt!



Vendela är 15 år och ska precis börja 9:an, äntligen får hon träffa Nils igen. Vendelas bästa kompis Tove är nästan ihop med Nils bästa kompis, och då är det ju självklart att Nils och Vendela ska bli tillsammans? (Vendela är visserligen kär i Nils, men ändå.)
När man går i skolan finns det oskrivna regler, som vart man ska sitta, vilka man ska umgås med och så vidare. Men tredje dagen kommer en ny tjej till klassen, Silja. Hon struntar fullständigt i alla oskrivna regler och vänder upp och ner på tillvaron. Vendela börjar tvivla på vem hon egentligen är kär i, är det inte Nils som det varit så länge? Och hur blir det nu när allas "Makt"-platser ändras?

Titel: Flyga högt
Författare: Katarina von Bredow
Antal sidor: 315 sidor
Betyg: 5/5
Bästa karaktär: Hm, Silja tror jag. Hon vågar göra sådant som ingen annan vågar, hon står för vad hon tycker. Rätt lik boken "Tusen gånger starkare" nu när jag tänker efter.. Men Silja då som sagt.

Jag måste erkänna att jag hade rätt höga förväntningar på boken, jag har läst alla Katarinas böcker tror jag. Men denna gjorde mig inte besviken!  Jag läste den på bussen, när jag åt, och långt in på natten, man vill inte lägga i från sig den helt enkelt! Jag kan väl kanske inte kalla den "spännande", men det var verkligen så att man bara var tvungen att läsa ännu mera!
En bok jag starkt rekommenderar!

Kommentarer
Postat av: klaudia

sv: hahah ja det är snyggt :D

hahah alla tycker olika så ah ;)

2012-01-05 @ 20:49:56
URL: http://stunky.blogg.se/
Postat av: M*

- grym blogg! kram!

2012-01-05 @ 20:54:32
URL: http://ILROMANISTA.SE
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

sv: ja men eller hur!! :D

2012-01-06 @ 03:07:15
URL: http://adaras.se
Postat av: MALIN

sv: haha, då skulle jag komma bra överens med din syster för man kan nog säga att jag också avgudar Sims :')

2012-01-07 @ 13:03:22
URL: http://dreamingwideawake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0