julia / fallen ängel

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstå
nd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...


Titel: Fallen ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Antal sidor: 228 sidor kärlek
Betyg: 5/5
Bästa karaktär: PATCH! Alla som har läst Fallen Ängel svarar nog Patch. Patch Patch heliga Patch. Hur kan man inte tycka om honom? Han är spännande, charmig, överbeskyddande, rolig. Hela paketet och Nora ska skatta sig lycklig.


Den här boken allstå, varför läste jag den inte tidigare för? Hur kan en bok ha så stor effekt på mig? Jag älskade den här boken, jag kan inte släppa den och kommer förmodligen inte göra det heller. Det är som Frost och Feber effekt. Jag kommer inte glömma den här boken på ett tag.

Jag tyckte i vissa lägen att boken var ganska lik Twilight. Om den här boken hade kommit förre Twilight så hade den lika gärnat vara där Twilight böckerna är idag - påväg att bli en klassiker. Men, skillnaden ifrån Twilight är att den här så mycket bättre. Enligt mig själv och folk som gillade Twilight ska verligen läsa den här!

Den här boken har precis allt, man blir tagen på sängen helt enkelt. Jag tänker absolut läsa Förlorad Ängel. Snart. Dock efter att ha läst handligen för Förlorad Ängel så känner jag på mig att jag kommer bli arg på Nora, eller på hennes val.

Kommentarer
Postat av: MALIN

Patch är amazing :3

2012-01-03 @ 02:38:57
URL: http://dreamingwideawake.blogg.se/
Postat av: Ebba - Frankrike 12/13

Oj! jag som tyckte denna bok var den sämsta jag läst på väldigt länge, hur mycket jag än försökte tycka om den! Jag kan dock förstå varför du gillade denna bok så mycket, jag trodde även att jag skulle göra det, men tyvärr inte. Men det är väl tur att vi tycker olika, haha ;)

Dock så gillade jag karaktären Patch!

2012-01-03 @ 13:12:03
URL: http://ebbablixth.blogg.se/
Postat av: Filica

hej på er! älskar eran blogg, för jag är så som ni, en riktig bokmal! jag har också läst fallen ängel och tycker den är underbar, dock bättre på engelska! jag har nyss läst förlorad ängel, eller crescendo som den heter! inte lika bra som ettan, men jag ska snart börja på trean. en liten hint: du kommer inte bli arg på nora, utan patch!

ha de bra! :) kram!

2012-01-03 @ 22:09:16
URL: http://filicas.blogg.se/
Postat av: filica - frisörstuderande

sv: böckerna är definitivt värda att ha i bokhyllan, så köp tycker jag. jag har tvåan och trean, (på engelska) ska köpa ettan så snart som möjligt. :)

2012-01-04 @ 19:35:58
URL: http://filicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0