julia / när jag lät dig gå

Mia är hyllad cellist och Adam har slagit igenom som rockstjärna.
Adam lever ett hårt liv i strålkastarljuset med en känd flickvän vid sin sida. Men han kan inte glömma Mia. Varför rann deras förhållande ut i sanden? Varför slutade hon höra av sig? För att han gav henne tillåtelse att lämna honom … bara hon inte släppte taget om livet… den där dagen när han vakade över henne på sjukhuset. Och hon låg i koma. Kunde hon verkligen höra honom då? Adam får ett dygn ensam i New York. Samma kväll ska Mia ge en konsert. Han smiter in och lyssnar. Efteråt blir han kallad till Mias loge …

Titel: När jag lät dig gå
Författare: Gayle Forman
Antal sidor: 300 sidor
Betyg: 3/5
Bästa karaktär: Hm, i Om jag stannar så valde jag Mias föräldrar, men eftersom dom inte är med i När jag lät dig gå så kan jag ju inte välja dom. Så jag väljer Adam, iaf om han är en skit stövel ibland. Men han är snäll och över upp till öronen kär i Mia.
Andra böcker i samma serie: Om jag stannar
Hm, såklart hoppades jag på att det skulle bli Mia och Adam tillslut. Böckerna har en fin kärlekshistoria, men jag vet inte vad författaren vill få ut av dom här böckerna?
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den här boken. Den är mellanting.
Men annars var det en helt okej bok/serie. Böckerna är jättebra att läsa om man inte är sugen på någonting alls, eller att ha vid sidan om när man läser en bättre bok. Jag ångrar absolut inte att jag läste böckerna!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Vilken åldersgrupp skulle du säga att den här boken riktade in sig till? Är det mer yngre tonår eller lite äldre?

2012-01-10 @ 16:23:47
URL: http://dreamsaboutengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0