julia / förlorad ängel

SPOILERVARNING!

 

Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och bryter därför deras band. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fiende och verkliga plågoande.
Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa. Kan Nora lita på sin skyddsängel?Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?

 

 

Titel: Förlorad ängel

Författare: Becca Fitzpatrick

Antal sidor: 317 sidor

Betyg: 5/5

Bästa karaktär: Förra på Fallen ängel svarade jag Patch. Han kommer alltid vara min favorit i dom här böckerna. Patch växer i mina ögon för varje ögonblick han säger något. Fytusan vad underbar han är!

 

Okej, först ville jag inte läsa den här. Efter jag hade läst handlingen på Förlorad ängel. Jag gick nästan upp i taket när jag läste att "Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig." Det var ju bara för helt fel!

Jag vart riktigt upprörd och tänkte bara på det. Jag kunde inte mig tänka dom två inte tillsammans och jag tänkte absolut inte läsa den för jag ville inte bli besviken. Dock så vart jag inte besviken, jag vart överraskad över boken.

Den här boken får upp i höjden och toppar just nu som etta över mina favorit böcker. En annan sak som var grymt med boken var att jag kunde inte gissa till mig vad som skulle hända. Liksom, jag kunde inte gissa att Rixon skulle lika ond som han var, heller att Scott skulle bli en Nefilim.

Och ärligt trodde jag inte att Nora och Patch skulle bli tillsammans igen, men fel hade jag och det är jag glad över.

 

Herregudarns, DOM HÄR BÖCKERNA ÄR SÅ JÄVLA BRA!

 

ja, detta är i min klass grupp på facebook. Jag var ju bara tvungen att få ut det någonstans och det hamnade på klassgruppen. Men dom börjar bli vana att jag kan babbla på om böcker, och om fotboll. Här hade jag precis läst handligen för Förlorad ängel och som ni ser, var jag förkrossad...Haha.


Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Vad bra att du läste boken!! Älskar man Fallen ängel så älskar man Förlorad ängel. Tycker dock att Fallen ängel är lite bättre!

Älskar också Shopaholic-serien! =)

2012-01-12 @ 18:03:01
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com
Postat av: filica - frisörstuderande

hahaha kul att du gillade andra boken också! jag har som sagt trean här hemma, men jag går bara och sparar på den, om jag kommer öppna den så är den slut på nån timme, haha!

2012-01-13 @ 02:07:36
URL: http://filicas.blogg.se/
Postat av: filica - frisörstuderande

sv: ja men eller hur! jag har house of night seriens sista böcker kvar så jag har ju något annat att läsa innan den iaf :P

2012-01-14 @ 13:20:37
URL: http://filicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0