julia / Ett år senare

I höstas fann Murphy, Leeda och Birde äntligen kraften att stå på egna ben och ge sig ut i världen. Men ett år har gått och medan persikorna mognar återförenas de på Darlington Orchard.
Murphy valde New York och lämnade sin pojkvän kvar i Bridgewater. Nu måste hon åter möta den hon en gång vände ryggen till.
Leeda tror att hennes besök hemma kommer att vara över snabbare än hennes nya storstadspojkvän hinner stoppa en taxi men ett oväntat arv lägger ett stort ansvar på hennes axlar.
Birdie får en snabbkurs i hur man släpper taget och lär sig hur man går vidare även när hjärtat verkar brista.

Titel: Ett år senare (tredje och sista delen i Persikosommar)

Författare: Jodi Lynn Anderson

Antal sidor:

Betyg: 4/5 persikor

Bästa karaktär: Grey, även om inte har varit med sen första boken tyckte jag om honom på direkten. Han är lugn, lite elak ibland, snäll. Precis en sådan kille Leeda borde ha.

 

Det var ett tag sedan jag läste Persikosommar och Sedan kom hösten, men ju längre jag kom in i boken började allt hamna på plats.

Dom här böckerna är roliga, spännande, sexiga, sommriga, glada. Den här boken får mig att längta ännu mer till sommaren än vad jag redan gör och så blir jag så sugen på att också ha en liten gård med växter och djur.

 

Men som nästan alltid så tycker jag att den här boken och den första är dom två bästa. I den här boken knyts säcken ihop och vi fick ett lyckligt slut för allihopa.

 

En annan sak är att Murphy, Leeda och Birdie förändras i den första boken. Men nu i Ett år senare så känns det som om dom går tillbaka till sina roller som dom hade i första boken. Precis som om dom aldrig hade förändras, vilket dom hade.

Det kändes som om dom gick back och var tvunga att börja om att förändras. Svårt att förklara. Haha.


Kommentarer
Postat av: marina

händer idag?

2012-01-15 @ 12:03:50
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: felicia - frisörstuderande

sv: ja jag tycker den är bra, den blir lite tjatig ibland för de händer verkligen saker heeela tiden. men den är väldigt spännande! :)

2012-01-16 @ 14:12:10
URL: http://filicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Ja, Vampire Academy är sååå bra, näst bästa serien ever! ;) (Haha, jag är ju ett stooooort Hungerspelen fan!). Längtar också tills För evigt kommer ut! =)

2012-01-16 @ 15:44:01
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0