5 saker varför jag älskar att vara bokbloggare

Jag har funderat på varför jag älskar att vara bokbloggare. För det gör jag. Till 100 procent. Här är en lista med 5 andledningar till varför jag älskar att vara bokbloggare och varför jag bloggar om böcker!
 
1.  En sak jag har lagt märke till att vi bokbloggare får se ut hur vi vill. Modebloggorskor ska ju tillexempel alltid va snygga och fräscha. Om man älskar böcker så spelar det ingen roll hur man ser ut, jag tror att jag aldrig har fått en kommentar om mitt utseende. Ja, ni fattar vad jag menar.
 
2. Att alla som jobbar med böcker är så trevliga! Personal på bibliotek (speciellt inne i Katrineholm!!), personalen i bokaffärer. Ja, alla som gillar böcker är nästan alltid trevliga. Jag tror böcker har den effekten på oss.
 
3. Recensionex. Okej, jag älskar att få recensionex ibland. Vem gör inte det liksom? Alla bokförlag i Sverige är galet generösa som ger oss bokbloggare mängder med böcker bara för att vi ska läsa dom och sedan skriva om dom. Fina och bra böcker är det också.
recensionex...
 
4. Att jag kan sammanställa här på bloggen vilka böcker jag läser. Det är jättebra att ha allt på ett och samma ställe. Jag älskar också att sitta och bläddra tillbaka i arkivet och se vad jag läste typ för 6 månader sedan.
 
5. Att man alltid har någon att snacka böcker med! Jag har knappt några vänner att snacka böcker (hej alice&elin&fia ibland när hon får ryck och läser xD). Det finns ett femtio tal bra bokbloggar och de är alltid lika sugna på att snacka böcker! 
 
 
Jag har alltid en bok med mig överallt. Man vet aldrig när man kan få en ledig stund över haha :)
 
Vad älskar ni med att vara bokbloggare? :D

Kommentarer
Postat av: Pia

Att bli bokbloggare är nog det bästa valet jag gjort i hela mitt liv XD Gemenskapen är bäst. Som du säger, alla är så sjukt trevliga och underbara, och det är ingen press på att man ska vara lika perfekt som alla modebloggare är. Jag var modebloggare innan, och allt handlade om att vara störst och bäst hela tiden. Folk läste varandras bloggar för att de ville ha följare tillbaka. Vi bokbloggare känns mer som en grupp vänner liksom :)

2012-07-08 @ 23:49:39
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Pia

Att bli bokbloggare är nog det bästa valet jag gjort i hela mitt liv XD Gemenskapen är bäst. Som du säger, alla är så sjukt trevliga och underbara, och det är ingen press på att man ska vara lika perfekt som alla modebloggare är. Jag var modebloggare innan, och allt handlade om att vara störst och bäst hela tiden. Folk läste varandras bloggar för att de ville ha följare tillbaka. Vi bokbloggare känns mer som en grupp vänner liksom :)

2012-07-08 @ 23:50:58
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Pia

(jag har försökt posta den här kommentaren tre gånger nu men internet beter sig underligt, så om du fått samma kommenter tre gånger, I'm sorry)

Att bli bokbloggare är nog det bästa valet jag gjort i hela mitt liv XD Gemenskapen är bäst. Som du säger, alla är så sjukt trevliga och underbara, och det är ingen press på att man ska vara lika perfekt som alla modebloggare är. Jag var modebloggare innan, och allt handlade om att vara störst och bäst hela tiden. Folk läste varandras bloggar för att de ville ha följare tillbaka. Vi bokbloggare känns mer som en grupp vänner liksom :)

Svar: Jaa jag håller med dig om varenda ord! Alltså, visst det är jättekul att läsa modebloggar osv. Men oj, vilken press de måste ha på sig! :)
mycupoflife.blogg.se

2012-07-08 @ 23:59:09
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Yrsha

Bra lista!
6. Det går att vara anonym. Den hänger lite ihop med 1:an. Ingen bryr sig om hur vi ser ut, vi kan vara anonyma. Det är böckerna som står i centrum. Visst, vi har en blogg och ett namn, men det är många som jag varken vet hur de ser ut, vad de heter på riktigt eller var de bor. Måste säga att böcker är mycket intressantare än mode ;)

Svar: Ja håller med om att det liksom är böckerna som står i centrum...Det är inget vi har på oss eller liknande! Och det bästa är också att ALLA kan bli bokbloggare, det spelar ingen roll hur man ser ut eller hur gammal man är :D ja, böcker är så mycket roligare än mode och sånt :)
mycupoflife.blogg.se

2012-07-09 @ 12:31:36
URL: http://haveyoureadthisone.com
Postat av: micaela

Eftersom jag har två bloggar, en "privat" och en bokblogg så känns det bra att jag på bokbloggen kan recensera, skriva och snacka om böcker vilket jag tror att de som läser min andra blogg skulle tröttna på!

Svar: Hmm..Jag har också en "privat" blogg där jag nästan bara lägger upp bilder som jag tar på min fritid och sånt :) Ibland kan jag också lägga upp typ dagens outfit men bara för att det är kul och det är inget jag känner att jag måste :)
mycupoflife.blogg.se

2012-07-09 @ 14:26:34
URL: http://booksandthings.blogg.se
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Håller med i alla punkterna =)

Jag älskar att bok-bloggsvärlden är så himla snäll, i modebloggsvärlden och skvallerbloggar etc så kan de vara så galet elaka, mot varandra och i kommentarer av folk de aldrig träffat men här är alla bara trevliga ^^

2012-07-10 @ 08:17:31
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Angelica

Håller med till 100% Önskar att jag hade börjat bok-blogga tidigare :)

2012-07-15 @ 19:58:51
URL: http://biblioteket.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0