Frestelser - Sara Shepard

Jag har läst: Frestelser
Den handlar om:
Alison är död och hennes mördare sitter inlåst. Så för de forna vännerna börjar livet återvända till det normala igen. Det är i alla fall vad alla hoppas på. Men var och en har de redan trasslat in sig i härvor av lögner, och de faller alla lätt för frestelser.
När sedan Alisons misstänkte mördare oväntat släpps fri, börjar återigen signaturen ”A” att höra av sig. Och blickarna riktas mot de fyra väninnorna. Är de så oskyldiga som de ser ut?
Det här gillade jag med den:
 Jag tycker verkligen om karaktärerna. Eller vissa utav dom. Aria och Spencer har länge varit bland mina favoriter. Och Lukas också. Spencer tycker jag om för att hon tänker alltid ut smarta saker, även om hon gör lite konstiga val och sånt. Men jag gillar henne för hon har huvudet på skaft. Det är väl det enda jag gillar i den här boken, som sakt. Det börjar bli lite tjatigt med alla deras misstag. Dock så måste jag verkligen läsa nästa bok känner jag, för att få avsluta det hela. De 4 första böckerna var väldigt bra!
 
Det här gillade jag inte med den:
Det kändes som om den här boken var med i serien bara för att fylla ut serien. Jag har sökt runt på internet och letat efter vem som är mördaren och vem som är A. Och jag vart riktigt besviken på den här boken! Eftersom jag har sökt runt nu så vet jag vem mördaren är (aja baja julia att spoila runt sådär) och dom har helt fel i boken!! Jag blir verkligen irreterad på att alla är så sega haha. Som till exempel, att Hanna har drömt om det och att Emily ser  skuggor och sånt. HALLÅ DET ÄR JU TECKEN!! Ja, jag tror att ni fattar vad jag menar.
 
Jag tycker väldigt mycket om serien men hon hade nog kunnat skippa den här boken egentligen, för det enda som hände var att Ian dör och det i slutet. Så boken vart ganska seg till slut och det tog ett tag för mig att läsa ut den. Det börjar bli lite tjatigt eftersom det händer bara samma saker i alla böcker. Trodde att den här skulle
 
 
Titel: Frestelser
Antal sidor: 233 sidor
Betyg: ★★★ - Ganska okej.
Serie: Pretty Little Liars #5
 

Kommentarer
Postat av: Andrea :D

Det Ian sa var ju också ett tecken på det ( haha jag läste spoilers redan efter första boken x) )

Svar: haha, då är jag inte ensam om att spoila iaf :). Jaa, men dom är ju så sega haha :P vill bara hoppa in i boken och typ säga som det är xD
mycupoflife.blogg.se

2012-07-19 @ 16:54:01
URL: http://andypandycool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0