Gå vidare - Anna Maxted

 Jag har läst: Gå vidare
Den handlar om:
Helen Bradshaw, 26 år, lever inte direkt det liv hon drömmer om – hon borde verkligen gå vidare. Jobbet på en tjejtidning känns trist, bilen brakar ihop, hon delar lägenhet med två hopplösa killar och det där med kärlek verkar aldrig fungera.
När hennes pappa plötsligt dör ställs hela tillvaron på sin spets och Helen tvingas inse att ingen kan förändra hennes kaotiska tillvaro förutom hon själv.
Det här gillar jag:
Gå vidare var verkligen en rolig bok rakt i genom och jag skrattade och fnissade nästan hela tiden. Helens pinsama tankar och det hon säger gjorde boken väldigt rolig. Hennes katt tjockis gjorde så jag for ut världens gapskratt. Tänk att man kan ge så mycket karaktär åt en katt och att katten blev en viktig del i boken! Tom vart en stor favorit hos mig, att man är klok och smart går alltid hem hos mig kan jag ju säga. Luke var också en sån där rolig prick fast han inte sa så mycket.
 
Jag tycker boken verkligen är jätterolig och språket är så bra! Det var verkligen en fröjd att läsa och det här en bok jag verkligen rekomenderar. Det är en blande de bästa Chick-lit böckerna jag har läst i mina dar. Boken har det mesta jag vill läsa om. Kärlek, familj, vänner, misshandel, karriär, ja ni vet.
 
Jag har alltid sett Marian Keyes som en ledande drottning i den här genre. Men jag tycker att Anna är på samma nivå! Om inte lite bättre tillochmed. Läste flera recensioner och de sa att Keyes va snäpet bättre men jag tycker tvärt om!
 
Det här gillar jag inte:
Marcus och Helens mamma störde jag mig otroligt mycket på. Visst är det kul att det alltid finns minst EN karaktär man stör sig på? Jag tycker båda är egoistiska och sura. Men men.
 
Vid varje nytt kapitel så var det en ganska svår inledning på kapitelt. Jag tappade suger direkt på att fortsätta läsa. Det misstaget måste alla författare tänka på! Inledningen är jätteviktigt enligt mig. För att läsaren just inte ska tappa suget och lägga ifrån sig boken. Men förutom detta så är boken verkligen läsvärd.
 
Titel: Gå vidare
Författare: Anna Maxted
Betyg: ★★★★★
Serie: -
Antal sidor: 454 sidor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0