Min bästa väns dotter - Dorothy Koomson

 
 
Jag har läst: Min bästa väns dotter
 
Den handlar om:
Kamryn Matika och Adele Brannon var bästa vänner och trodde inte att något i världen skulle kunna komma emellan dem. Tills Adele gjorde det otänkbara och låg med Kamryns stora kärlek, Nate. Som om inte det skulle vara nog blev hon gravid och födde hans barn. När Kamryn får reda på sanningen, två månader före sitt bröllop, bestämmer hon sig för att aldrig träffa någon av dem igen. På ett ögonblick mister hon de två viktigaste människorna i sitt liv. 
Den eviga vänskapen är över och Kamryn flyr från London till Leeds för att försöka skapa sig ett nytt liv på egen hand. 
Några år senare landar plötsligt ett brev på dörrmattan som berättar att Adele är döende. Hon håller på att förlora kampen mot sin leukemi och vill att hennes bästa vän ska adoptera den nu femåriga dottern, Tegan. 
Ännu en gång ställs Kamryns liv på ända. Adele - hennes själsfrände - kommer att dö. Och hon själv, som bestämt sig för att aldrig någonsin skaffa några barn, måste kanske bli mamma. 
Så börjar hennes livs svåraste resa. En resa mot ansvar och insikt, förståelse och förlåtelse, men framför allt mot den stora kärleken.
 
Det här gillade jag:
Dorothy har en tendens att göra så att karaktärerna tar beslut som jag inte vill att de ska göra.
För några månader sedan läste jag Marshmallows till frukost, jag vart väldigt besviken på det boken slutade. Nu vart jag inte lika besviken. Utan glad över hur boken slutade.
 
Den här boken har verkligen satt sig i hjärtat på mig, och den kommer få sitta kvar i många år. Den berörde väldigt mycket. Den här boken hamnar på topp 10 över lästa böcker totalt. Den var så fantastik bra! Tårarna forsade kan jag säga.
 
Karaktärerna är något utav de bästa jag har läst om. Jag älskade, verkligen älskade Luke och hur snäll han är mot Tegan. Som också är helt underbar för att bara vara 5 år. Dock så gillade jag inte Nate. Tycker han kommer och förstör. Jag gillade att se hur Kamryn förändrades när hon fick Tegan. Hon gick ifrån en själupptagen subba till en omtänksam och snäll mamma. Men någon jag störde mig på var, Adeles föräldrar! Hur kan dom göra så mot ett barn?! Tyckte så synd om Tegan. Lilla rara Tegan.
 
Boken gick i ett bra tempo som var alldeles lagom, den skulle inte ha varit kortare eller längre. Utan den var precis lagom!
 
Nu vill jag läsa mer utav denna fantastiska författaren. Som tur är så har jag Godnatt finaste hemma i bokhyllan! Jag rekomenderar verkligen att ni ska läsa den här! Ni kommer inte glömma den på första daget.
 
Det här gillade jag inte:
Ingenting.
 
Titel: Min bästa väns dotter
Författare: Dorothy Koomson
Antal sidor: 410 sidor kärlek
Betyg: ★★★★★★ - Bästa boken jag läst.
Serie: -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0