Nya kontakter - Sophie Kinsella

 
Jag har läst: Nya kontakter
Den handlar om:
En förlorad smaragdring, en hittad mobiltelefon och ett löfte som inte får brytas - Detta blir upptakten till en hejdlös komedi om vad som kan hända om ens mobiltelefon hamnar i fel händer.

Poppy Wyatt befinner sig på ett hotell i London och har sin möhippa när brandlarmet går. Hotellet måste utrymmas och i kaoset som sedan råder upptäcker Poppy att hennes förlovningsring är borta! Det är en vacker, antik smaragdring som har gått i hennes fästmans släkt i generationer. Dessutom blir hennes mobiltelefon stulen och i och med det finns det inte längre något sätt för hotellet att kontakta Poppy om de skulle hitta ringen. 

Desperat vandrar Poppy runt i hotellobbyn då hon ser en mobiltelefon som ligger slängd i en soptunna. En ny telefon och ett nytt nummer att ge till personalen - perfekt! Det finns dock ett problem - telefonens ägare, affärsmannen Sam Roxton. Som i tid och otid ringer Poppy och ber henne lämna tillbaka telefonen. 

Aldrig att Poppy tänker ge upp den här möjligheten och de gör en deal: Poppy får behålla telefonen under en vecka mot att hon lovar att vidarebefordra alla Sams meddelanden och mejl. Problemet är bara att Poppy inte kan låta bli att lägga sig i både Sams jobb och hans privatliv ...
 
 
Den här gillade jag med den:
Det här är en typisk Sophie Kinsella bok på högsta nivå. Jag börjar undra också om inte det här är den bästa boken hon har utgivit på det fina vackra språket svenska. Det finns nog inget jag inte gillar med den utav jag älskar hela boken och alla karaktärer. 
 
Jag gillar definitivt Poppy, som är sådär pinsam men ändå rar och go. Först ibörjan gillade jag Magnus verkligen jättemycket. Men sen vid bokens slut så avskydde jag honom nästan lite. Men jag känner nu också att killen kunde inte ha det så lätt. Det var lite samma sak med Sam, ibörjan tyckte jag inte alls om honom. Han var elak och arg hela tiden. Men ju mer jag kom in i boken så mer började jag tycka om honom. Sen också att han försökte "stoppa" bröllopet gjorde det hela ännu bättre! Jag tyckte också om att Poppy inte fick känslor och sånt direkt för honom. Utan det kom senare efter dom lärde känna varandra osv.
 
Gud ja, höll på att glömma språket! Det är fantastiskt, även om boken är översatt. Så är språket underbart och roligt. Det vart liksom aldrig tråkigt att läsa.
 
Något annat roligt med boken är att det är typ små siffor i slutet på en mening, och längst ner på sidan så står siffran och så det som en extra berättelse. Typ, Pppy tänker extra eller berättar något. Det tyckte jag var lite kul men i början så hatade jag det för jag inte fattade haha.
 
MEN GOTT FOLK! LÄSA DEN!
 
Hoppas ni ser nummer 36.
 
Det här gillade jag inte med den:
För första gången i historian så har jag inget dåligt att säga om den. Så jag tänker inte säga något dåligt, för jag tyckte inget dåligt om den. Bara bra saker.
 
Titel: Nya kontakter
Författare: Sophie Kinsella
Antal sidor: 367 sidor
Betyg: 10/10
Serie: -
 
Tack så mycket Damm förlag för boken <3

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vill jättegärna läsa den här! :)

Svar: Jaa gör det! Den är satans bra :D
mycupoflife.blogg.se

2012-07-13 @ 23:46:46
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0