Intriger - Sara Shepard

 
Jag har läst: Intriger
 
Den handlar om:
Någon har vänt upp och ner på de gamla vännernas liv. Fått dem att känna det som om de lever i en mardröm de inte kan vakna upp ur. Förrän det är för sent …
Emily är förvisad till kusinerna i Iowa. Aria måste bo med sin pappa och hans knäppa flickvän. Spencer känner sig skyldig till Alisons död. Och Hanna svävar mellan liv och död på sjukhuset. För att hon visste för mycket.
Ingen av vännerna vågar säga sanningen, istället fortsätter de leva på lögner. Intrigerna tätnar och ingen går säker. För någon av dem står på tur att bli ”A”:s nästa offer …
 
Det här gillade jag med den:
Att det hände saker hela tiden! Och det var ju i den här boken som man fick reda på vem A var. Måste säga att det var väldigt oväntat. Hade inga misstankar på h*n och det var väldigt oväntat som sakt. Men det var kul att det var så oväntat men jag hade nog ändå förväntat att det skulle vara någon mer självklar. Tycker synd om Hanna fast ändå inte, hon gjorde ju allt för att imponera på henne osv. Nu i Frestelser #5 så är hon tillexempel tillsammans med Lucas och det fick hon ju typ inte för hon. Så lite glad är jag över att hon är borta!
 
Som sakt, är denna bok är bladvändare och jag kunde inte sluta läsa! Det var spännande igenom hela boken och genast när den här var utläst var jag tvungen att fortsätta på nästa bok. Sara har byggt upp en fantastisk historia även om allt inte känns sådär jättemycket genomtänkt. Men jag gillar serien, och vill läsa nästa bok som inte har kommit ut än på svenska.
 
Det här har blivit en utav mina favoritserier. Det är inte bara fina kläder, utseendemässigt (bara Hanna) osv. Kan bara säga att ni MÅSTE läsa eller se serien innan ni dör. Och jag hoppas att ni kommer älska den lika mycket som jag gör.
 
Det här gillade jag inte med den:
Emilys föräldrar! Hur svårt kan det vara att aceptera att deras dotter är lesbisk?När jag läste om trädtopparna vart jag väldigt förbannad på hennes mamma och pappa och det kändes som om hon inte heller kämpade emot sådär jättemycket. Nej, jag tycker inte om Emily och hennes familj. Hon är den ända jag har svårt för. Hon liksom, tycker synd om sig själv och hon tycker att hon och Alison var närmast varandra och blabla. Det finns inget negativt att säga om den här boken, förutom Emily och hennes familj.
 
Det är synd också att Ezra har försvunnit. Jag tyckte väldigt mycket om honom och ja, nu känns Aria lite tråkig kanske?
 
Titel: Intriger
Författare: Sara Shepard
Antal sidor: 249 sidor
Betyg: 9/10
Serie: Pretty Little Liars #4
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Älskar teveserien och längtar tills säsong 2 kommer i höst! :)

Svar: JAA jag med! men när jag läser runt på andra bokbloggar känns det som om de inte är lika förtjusta som jag är i PLL haha ':()
mycupoflife.blogg.se

2012-07-10 @ 22:26:05
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0