Dash och Lilys utmaningsbok.

Det var ett tag sedan jag läste ut den här. Så mitt minne är inte så färskt. Men jag kommer nog ihåg vad jag tyckte om den.

Jag fastnade för boken när jag insåg att David Levithan har skrivit en del utav den. Jag tycker väldigt mycket om hans sätt att skriva på och hans karaktärer säger alltid kloka och meningsfulla saker. Nu var det också så. Det märkets väldigt mycket när man läste om Dash att det var David som hade skrivit det och att Rachel hade skrivit Lilys kapitel.

Båda två karaktärerna var sådär jättecharmiga och gulliga. Men det var ändå något som saknades.

Jag kände att det här vara bara en bok i mängden.
Jag kommer inte snacka om den här för mina vänner. Den här boken kunde ha varit så mycket bättre. Jag hade väldigt höga förväntingar på den och tyvärr lyckades inte den här boken leva upp till dom.

Språket är såklart väldigt bra, speciellt Davids kapitel. Jag stannade upp läsningen när Dash sa något så otroligt bra. Jag skulle nog säga att Dash var komplicerad, men jag gillade det.
Lilys kapitel var roliga att läsa. Det var lite fart i henne och hon var nog lite galen.

Jag gillar ändå iden med boken. Att dom har en utmaningsbok. Det var spännande att läsa om hur deras förväntingar byggdes upp innan dom träffades i verkligheten.



Titel: Dash och Lilys utmaningsbok
Författare: Rachel Cohn & David Levithan
Betyg: 6/10. Mycket svag 6:a.
Antal sidor: 305 sidor
Serie: -


Du går omkring i din favoritbokhandel och tittar i hyllorna. Du kommer till avdelningen där en av dina favoritförfattares böcker står, och där, inklämd mellan de oerhört välbekanta bokryggarna, tittar en röd anteckningsbok fram.

Vad gör du då?

Jag tror det är självklart:

Du tar ut den röda anteckningsboken och öppnar den.

Och sedan gör du precis vad den säger åt dig att göra.

Av olika omständiheter är Dash och Lily ensamma i New York över julhelgen. Lily har placerat ut en utmaningsbok i sin favoritbokhandel i hopp om att en kille ska hitta den.

Utmaningarna tar Lily och Dash runt på klassiska NY-ställen, Macys och FAO Schwartz till exempel, och den röda moleskineboken fylls inte bara av kluriga ledtrådar utan också av deras små personliga historier.

Men kommer de någonsin att träffas i verkligheten? Och om de gör det, kommer magin från utmaningsboken att finnas kvar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0