The Future Of Us - Jay Asher and Carolyn Mackler

 Emma och Josh har alltid varit kompisar. Så länge dom kan minnas. Men sedan förändrades allt. Tiden går och dom har slutat prata helt med varandra. Men sen några månader så får Emma en ny dator och Josh kommer med ett nytt program som han vill att hon ska installera.
Men efter dom har installerat programet dyker facebook upp. Och då drar hela boken igång på allvar.
 
När jag köpte den här boken så läste jag inte på baksidetexten. Jag fastnade för omslaget i affären och "var bara tvungen" att köpa den och jag älskar häftade böcker. Varför satsar inte de svenska bokförlagen på häftade istället för dyra inbundna böcker? Dom är så mycket skönare att ha i handen istället för en liten pocketbok eller en stor inbunden bok...
 
Boken var väldigt lättläst för att vara på engelska. Det var lätta dialoger (men inte för lätta) utom det var alldeles lagom svårt och lätt. Jag tyckte det var roligt att läsa boken eftersom språket var lätt och fluffigt.
 
Det vart i perioder när jag läste den här boken, ibland tyckte jag att det aldrig hände något i den så jag la undan den och läste andra böcker istället. Men när jag väl läste andra böcker så drogs mina tankar till den här boken och jag var tvungen att läsa den istället. 
 
Jag tyckte sådär om karaktärerna. Josh var helt klart  bättre än Emma som inte vart sådär jättepoppis hos mig. Hon tänkte typ nästan hela tiden bara på framtiden och att hennes framtid inte var lika bra som Josh. Hon vart också arg på Josh för att hon ville ändra på sin framtid men det ville inte Josh och blabla. Tyckte hon var en liten bitch emellan åt och ett par gånger ville jag bara kasta iväg boken.
 
Iden med boken tycker jag också är skitbra! Kul att dom använde facebook som "se in i framtiden" objekt. Det här är en bok som man inte glömmer i första taget. Just pga den roliga handlingen. Det kändes också lite som om jag hade makt över Emma och Josh. Eftersom jag vet ju var facebook är och inte dom. Det var inte den bästa bok jag har läst iår för jag hade förväntat mig något mer WOW över boken. Jag hoppas inte att författarna skriver något mer tillsammans, för deras och för våran skull. I sånna fall måste dom höja ribban och hoppa högre!
 

Titel: The future of us
Författare: Jay Asher & Carolyn Mackler
Antal sidor: 356 sidor
Betyg: 5/10
Serie: -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0