Härligt oärligt

När den här boken kom ut på svenska så ville jag direkt läsa den. Och så vart fallet också. Jag slukade den här boken på nolltid. Man kastades in i boken och äventyrer började nästan på direkten.

Jag fastnaden väldigt mycket för Hale och hans personlighet. Han var så klok och hade humor. Jag gillade nästan alla karaktärer förutom Gabrielle. Däremot så älskade jag tvillingarna. Fast de påminde mycket om George och Fred från Harry Potter.


Jag har aldrig läst tidigare om tjuvar, fast det var väldigt roligt att läsa om tjuvar. Det här har nog blivit utav en av mina favorit böcker.

Den här boken är lättläst, spännande, rolig och lättsam. Den är väldigt spännande men vissa händelser var väldigt orealistika haha. Allt gick deras väg med planeringen och utförandet gick galant. Det var väll det enda negativa med boken.

Nu vill jag bara att book2 ska komma ut på svenska så jag kan fortsätta läsa om Katarina och hennes vänner.


Det finns inte så mycket att säga om den här boken. Den är väldigt bra och rolig. Kul med en tjej som tjuv. Det är en bok som jag rekomenderar till sommaren!

Titel: Härligt oärligt
Författare: Ally Carter
Antal sidor: 293 sidor
Betyg: 7/10
Serie: Heist Soceity #1


Hon lurar sig in på en framstående internatskola, men även om hon gör allt för att hålla sig undan trubbel kommer hon inte undan sitt förflutna. När hennes far blir anklagad för att ha stulit en ovärderlig konstsamling som "tillhör" en mäktig maffiaboss förstår Kat att hon måste komma sin far till undsättning. Hon måste hitta tavlorna, stjäla dem och ge tillbaka dem – alltihop inom loppet av två veckor, och dessutom med Interpol och en än farligare förföljare i hälarna. Tillsammans med den stilige Hale planerar hon den största kuppen som någon i släkten någonsin har genomfört. Och om fadern är oskyldig, vem är då den skyldige?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0