Julia / Tusen gånger starkare

Titel: Tusen gånger starkare
Författare: Christina Herrström
Antal sidor: 217 sidor
Betyg: 3,5/5

I skolan håller vi på att läsa Tusen gånger starkare. Jag är dock redan klar. Ja, ni ser ju andledningarna nedför.


Signe. Huvudpersonen. Aldrig tidigare har jag stört mig på en karaktär som på Signe. Jag tyckte hon var irreterande och jobbig att läsa om. Det var flera gånger jag bara ville skaka om henne och dom vuxna i klassens omgivning. Dock är det lite spännande att följa Signes utveckling, "kommer hon våga?" "kommer hon säga som hon tycker?"
All cred till filmen som lyfter upp hela historien och ger oss läsare en bättre bild av alla karaktärer. Jag tycker om karaktärerna. Speciellt Saga. För hon är så himla ball och henne skulle man allt ha som kompis!
Jag vet inte hur ni har det i era klasser. Men i min klass är det verkligen inte så som i boken/filmen. Visst finns det grupperingar och folk som slänger ut svaren fast dom inte har fått frågan. Men, jag tycker det är en överdriven bild av hur det är i skolan. Men jag måste komma ihåg att det är en bok och inte en debatt artikel.
Men vi ska komma ihåg också att det är en viktig bok som tar upp viktiga ämnen. Passar en klass alldeles utmärkt. Men ge en annan bok till dom är läsvana. För den här är alldeles för lättläst och händelselös för boknördar.
Till slut, ja. Jag är lättad att boken är utläst och jag kan läsa valfri bok nu svenska lektionerna. Jag har läst boken 2 gånger nu och det räcker gott och väl! Men filmen kommer jag kolla på fler gånger
Trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Iktoro

Lite dum fråga kanske men...varför smyger Lisa Simpson omkring i recensionen? XD

2012-03-08 @ 21:03:40
URL: http://iktorosbocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0