Julia / Bröllopsgåvan

På baksidan av boken stod att om man gillar Lisa Jewell så skulle man älska den här boken. Jag måste ju säga att den är en vansinig jämförelse! Den här boken var nästan lika bra, men Lisas böcker är på någon helt annan nivå!

Den här boken var rolig och jag skrattade till några gånger. Jag älskar ju att läsa sådan här böcker. Där det är mycket kärlek och gulligull. Den här boken utspelade sig i Rom vilket inte slog fel.

Jag gillade också när kändisar möter "vanliga" människor och det höjde faktiskt den här boken. Jag älskar storyn i den här boken, den skulle kunna bli jättebra. Men det var någon som saknades hela tiden. Dock gick det framåt och det vart aldrig långtråkigt att läsa, menar språket.

Men jag hade hoppats på ett bättre slut. Jag trodde INTE att det skulle sluta som det sluta. I alla Chick-lit böcker vill man ha det perfekta slutet. Men det vart ingen perfekt slut, det var inget bra slut alls tyckte jag. En besvikelse där som kunde ha höjt boken. Vart så besviken haha.

 

Boken är annars perfekt för slappläsning och vid brasan på vintern. Men om du vill ha ett perfekt slut (gud vad jag tjatar haha) och en riktig kärlekshistoria så leta vidare!

 

Titel: Bröllopsgåvan

Författare: Julia Llewellyn

Antal sidor: 329 sidor

Betyg: 6/10

Serie: Ingår inte i någon serie

Alla vägar bär till Rom sägs det och Amy har på grund av olika omständigheter hamnat ensam i denna historiskt bevingade stad. Att få njuta av det italienska solskenet och lyxen på ett av stadens bästa hotell fick henne att ensam ge sig iväg, trots att det var hennes bröllopsresa. Att bröllopet nu är avlyst och brudgummen försvunnen är någonting som Amy beslutat sig för att ignorera. Varför blev det så här? Vad var det som fick mannen i hennes liv att rymma fältet? Var befinner han sig just nu och med vem? Många tankar hinner virvla genom huvudet på Amy medan taxin från flygplatsen letar sig fram från kusten till det centrala myllret i Rom. Amy torkar sina tårar och går ut för att möta livet i Den eviga staden. Kanske är hon inte så ensam ändå som hon först trodde...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0