Julia / Tillbaka till Pompeji.

Vet ni hur skönt det var att ligga i solen och bara sträckläsa?


Jag vet inte varför jag lånade hem den här ifrån biblioteket. Kanske för att minnerna kom tillbaka då jag BARA läse B.Walhström böcker. Med en sån där fin liten logga. Har minst 20 stycken här hemma. Vissa är olästa...

Den här boken förvånade mig verkligen. Trodde att den skulle vara skittråkig. Men den visades vara en alldeles utmärkt bra bok och gullig bok. Den gick fort att läsa eftersom texten var så stor och den var ganska tunna. Men hon kunde ha förlängt boken lite. Ramona var där i en dag i "riktiga" Pompeji och hon vart direkt jättekär i Theo. Hmmm. Det räkte med att hon kollade på han så pang, hon var kär.
Jag skulle gärna vilja att kim utvecklade karaktärerna lite mer. Man fann liksom inget djup i dom. Och Theo. Han skulle kunna bli världens dream man. Men det vart han ju tyvärr inte. Men vem vet? Ramona och Theo kanske utvecklas i nästa boken!
Jag känner ändå att jag inte behöver stressa med att springa till biblioteket för att låna nästa bok. Man lärde ju aldrig att lära känna Ramona och Theo så varför skulle jag lära känna dom i bok2?

Men jag gillade boken ändå, det enda minus va då karaktärerna men annars fanns det inget annat jag störde mig på. En perfekt bok för lata sommardagar och passar även de som är yngre!

Titel: Tillbaka till Pompeji
Författare: Kim M. Kimselius
Serie: Har olika namn. Tidsresarna. Ramona och Theo böckerna.
Antal sidor: 188 sidor
Betyg: /10

Ramona är på skolresa till ruinstaden Pompeji. Hon mår dåligt av gipsavtrycken av dem som dött i vulkanutbrottet som utplånade staden. Hon sätter sig ner för att vila och somnar.

När Ramona abrupt väcks ser hon ett levande Pompeji. Ramona inser att hon blivit förflyttad i tiden till Pompeji, före vulkanutbrottet! Hon blir jätterädd. Hon vet att staden kommer att utplånas, alla människor kommer att dö, även hon och Theo, om de inte tar sig därifrån i tid. Men hon vet inte när vulkanen kommer att förinta staden, om hundra år, om tio år eller om tio minuter…

Gillade också att det var verklighets baserat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0