Julia // Höstlistan

1. Hur är en bra höstbok för dig? 
Mysig och den får gärna innehålla kärlek och sommar. Jag är inte ett jättestot fan av hösten och dränker mig i böcker och te. Men mycker sommar och kärlek. 

2. Vad har du tänkt läsa i höst? 
Vargbröder serien är ett måste, sen vill jag gärna läsa Harry Potter och En prinsessas dagbok serien. Vill också läsa Cinder och Rubinröd. 
3. Vilken typ av böcker tycker du att man ska undvika på hösten? 
Jag som blir sjukt deppig på hösten undviker deppiga böcker, typ böcker som är baserade på en sann historia.
 


4. Ungefär hur många böcker brukar du hinna med under höstlovet? 
Oj, brukar allti fara runt på höstlovet, men kanske 3-4 stycken? 

6. Händer det att du slänger böcker under resor? 
Nej! Dels för jag aldrig har böcker med mig när jag läser, jag är en sån som gärna vill uppleva allt där jag är. Men kanske om jag åker på en längre resa så kanske jag skulle ha med mig böcker. Har oftast tidning på flyget och sen slänger dom. 
 

7. Har du något höstbok-minne från tidigare höstar?
Mina höstlov består oftast av fika, hänga med familjen och badhusbesök. Kan inte komma på något just nu tråkigt nog.
 
8. Vilken är bästa platsen att läsa på i höstmörkret?
Min säng, eller på tåget. Jag kan också sitta i soffan med kissen <3.

9. Vilka böcker planerar du att läsa på andra språk? 
Ehhhhh....är så lat. Orkar inte läsa på engelska, tycker svenska duger gott och väl, även om läraren tjatar på att jag ska läsa på engelska också, men det går ju så sakta! 

 
10. Vilken bok tycker du är den absoluta bästa höstboken? 
Fyra dagar, fyra nätter gillar jag, sen Sarah Dessens bok Mycket mer än så. Den läste jag förra hösten (recensionen på den är så pinsam dålig...) och jag gillade den starkt, kanske en omläsning på den? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0