Julia // Recension: En natt

Den här boken kommer nog vara en utav mina favoriter. Skrivsättet känns så bekant, kanske för att Lina Forss och Niklas Krog har skrivit denna bok, och jag båda författarnas böcker som jag har läst. 
 
Författarna har skrivit ett kapitel var och allt kändes äkta, kemin fanns där och jag bara slukade allt ihop. Det var väldigt roligt att läsa om Turk igen (som är en utav mina favoritkaraktärer) och Timotej har jag ju läst i Kär i kärleken och Tro, hopp eller kärlek?. Det är inga tråkiga karaktärer som författarna har skapat, både Turk och Timotej känns som mina kompisar, men jag skulle också vilja läsa om Adrian och Sigrid i en egen bok. 
 
Även om jag inte gillar för öppna slut så tyckte jag om det här slutet, även om det kändes sorgligt så var det fint, och jag hade faktiskt räknat med att sluten skulle vara den här typen av slut. 
 
Jag gillade den här boken, allt var så bra och fint. Dom fick Stockholm att framstå mycket bättre än mina egna erfarenheter och julen vart plötsligt ännu mer mysig och fick mig att längta till julafton. Hela boken hade en mysig stäming och jag längtade varje gång jag skulle få läsa den. Under nästan hela läsningen så kudde jag inte låta bli att le. 
 
Efter den här boken så vill jag läsa mer av Niklas och Lina tillsammans och jag hoppas dom släpper mer böcker tillsammans. En natt rekomenderas starkt av mig! 
 
 
Titel: En natt
Författare: Niklas Krog och Lina Forss
Antal sidor: 174 sidor 
Betyg: ★★★★★ - Strålande
Serie:
Andra bokbloggares recensioner på En natt: Boknea 
 

Snön yr på Hamngatan, i skyltfönstren glittrar julen. Basketkillen Turk känner sig låg och han gillar egentligen bara träningarna numera. Östermalmstjejen Timotej har precis kommit hem från London för att fira jul. När hon krockar med Turk händer något sällsynt: för en kort stund är Timotej mållös.

Turk och Timotej tycker olika om nästan allt, men kan inte släppa varandra. En natt ska de munhuggas och hångla - och mer. En natt ska de lyssna till varandras berättelse och komma svindlande nära. Och när en blek morgon gryr är sagan över. Det är vad de tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0