Julia // Recension: TRE: den farliga kyssen

Åh! Jag vill så gärna veta vem som blir mördad, jag är tvungen att fortsätta läsa i serien och det tänker jag verkligen göra. Om jag inte läser vidare i denna serie så kommer jag aldrig förlåta mig själv och så kommer jag undra över vem som är mördaren och vem som blir mördad. 
 
Det enda minus jag ser med dom här böckerna är att dom är ganska lättlästa och så otroligt korta. 
 
I den här boken är det faktiskt mer romantik och sex än spänning, som vilket gjorde mig lite besviken. Jag vill att det ska hända något som är spännande. I den här boken var det ganska dött, och som jag ser det så går den här serien ut på at den ska vara lite mystisk och spännande. En nagelbitare helt enkelt.  
 
Men iblan tyckte jag att det var lite svårt att hänga med. Ibland var det någon helt annan som tänkte och inte Nora, Benedikte, Vilde eller Trine, utan det kunde ibland vara en främling. Ibland har jag också ganska svårt också att hänga med i om vilken tid det är, det känns alltid som om det är nutid, men egentligen är det dåtid vilket gör mig en aning förvirrande. 
 
Jag tycker den här serien är helt klart läsvärd och jag förundras över det nakna och sanningsfulla språket. En nagelbitare och 
 
Titel: Den farliga kyssen
Författare: Kjetil Johnsen
Antal sidor: 159 sidor
Serie: TRE #2
Andra bookbloggare som har skrivit en recension på Den farliga kyssen: Bokzoem, Filo-sofie
Mina recension på andra delar i serien: 
Ett hål i själen #1
 
Beskrivning från B.wahlströms:
Tänk att något så litet och naturligt som en kyss kan förändra allt! Vilde och Trine kysser varandra och plötsligt är allting helt annorlunda. Världen är ny och spännande och farlig. Och inte bara för att de kan bli upptäckta. Samtidigt hinner klassens fester bli allt vildare och deras vikarie i skolan gömmer mer än perversa leksaker i sitt ensliga hus. Men det farliga lockar ...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0