Recension: Livet är en fest - Adele Parks

Denna bok har stått i min bokhylla så länge jag kan minnas, och det är nu jag undrar varför jag inte har läst den tidigare?

 

Slutet kändes kort, som om författare kom på att boken redan är lång och måste korta ner den. Det var nog det enda negativa med den här boken. Men annars var den bra från början till slut. 

 

Den är rolig, det går snabbt att läsa, den är lagom lång, det är härliga karaktärer, men det är också ett allvar över boken. Jag sveptes med i kärlekshistorien och vips så var den bara slut. Jag längtade tills nästa gång jag fick ta fram den och läsa. Vilket enligt mig alltid är ett bra tecken. 

 

Jag tycker hela boken är twistad och knäpp. Alla i boken tog allt så allvarligt,medan jag skulle nog ha tyckt att det hela var lite roligt och mest skrattat åt det. Karaktärerna kändes i slutet som mitt egna gäng, även om dom var lite halvtorra ibland. Jag skulle också vilja ha en vän som Amelie.

 

Den här boken är verkligen läsvärd enligt mig, gillar du chicklit böcker så blir du inte besviken. 

Titel: Livet är en fest

Författare: Adele Parks

Antal sidor: 380 sidor

Serie:

Bella gifte sig i hemlighet med ungdomskärleken Stevie för mer än ett decennium sedan. De var lyckliga så länge de pluggade, två barn som lekte vuxenliv utan att berätta omfattningen av det för någon. Men när verkligheten kom ikapp dem valde Bella att lämna Stevie, Skottland och det gemensamma livet bakom sig. Någon skilsmässa blev det dock aldrig. 


I London, flera år senare, träffar hon Philip. Han är ett kap. Trots att hon lovat sig själv att aldrig bli allvarligt involverad med någon igen, svarar hon impulsivt ja när han friar. Och trots att hon verkligen har tänkt berätta sanningen om sitt förflutna för honom, infinner sig aldrig rätt tillfälle. Så de gifter sig och Bella bestämmer sig för att aldrig avslöja sin hemlighet; Stevie är trots allt sedan länge ute ur hennes liv. Vad betyder ett dokument i ett offentligt skotskt arkiv egentligen? Men plötsligt en dag presenterar hennes bästa vän Laura sin nya kärlek: Stevie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0