Julia // Som en drömbild

Jag har inte läst någonting utav Nora Roberts, dock så har jag hört talas om henne. Men liksom aldrig brytt mig, och därför vet jag inte varför jag plockade upp Som en drömbild i biblioteket, och jag vet inte varför jag har läst någonting utav henne!

Denna bok var så mysig och härlig. En riktigt sträckläsare och jag liksom längtade tills nästa gång jag skulle öppna boken.  Språket var helt fantastiskt och det var väldigt lättläst. Ty som en lättläst vuxenroman. Det var så avslappnat och luftigt.

Jag tycker att det är extra trevligt att läsa en bok när huvudkaraktären har något intresse av något.  Jag verkligen kände hur Mac brann för att jobba som fotograf.  Författaren skrev så bra att jag kände igen mig, (har ju typ fotboll som intresse).  Plus att jag också är intresserad av foto och Mac är ju faktiskt bröllopsfotograf.

Jag tyckte det var så mysigt att läsa om bröllop och hur alla tjejerna kom så bra överens! Det är verkligen stencoolt att läsa att de har lyckas med sitt företag, och alla tjejer var så goa. Men jag fastnade faktiskt mest för Parker, jag kände liksom igen mig. Det känns som om dom här tjejerna kommer bli mina bästa vänner ett tag över.  

Carter, carter, carter och carter. Varför finns du inte i mitt liv för? VARFÖR FINNS DU INTE I MITT LIV?! Jag vill också ha en kille som Carter. Han liksom är smart, snygg, gillar böcker, är lärare, har en trebent (!) katt,  lyssnar (iaf på Mac hehe). Ibland kunde han väll vara lite för perfekt, men jag tycker han bara var smart och gullig, men någon annan hade nog tyckte att han var för perfekt. Jag gillade att det inte var kärlek vid första ögonkastet, utan kärleken fick växa sig fram.

Det fanns något jag inte gillade och det var Linda. Macs mamma, hon var förskräcklig hela boken ut. Trodde på en förändring men den kom inte. Förstår inte hur Mac kunde stå ut.

Jag rekommenderar denna bok starkt till alla er chick-lit älskare! Har du inte läst denna serie så har du verkligen missat något! Det var länge sedan jag har läst något såhär bra.

Titel: Som en drömbild

Författare: Nora Roberst

Betyg: ★★★★★★ - Bästa boken jag läst.

Antal sidor: 308 sidor

Serie: I nöd och lust #1

En tafatt men charmig lärare är verkligen inte typen som Mac Elliot blir kär i. Men en liten flört är kanske precis vad hon behöver. Allt för att slippa dras in alltför mycket i alla sockersöta bröllopsbesvär som hon ständigt utsätts för. Hon är fotograf och driver den framgångsrika bröllopsagenturen "I nöd och lust" tillsammans med sina närmaste väninnor; Emma, Parker och Laurel. Aldrig kan hon väl ana att en liten flört med den trygge och pålitlige Carter kan leda till något djupare.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill också träffa en kille som har en trebent katt! Bara för det skulle jag kunna tänka mig att läsa boken (och tack vare dina fina ord om densåklart)!

Svar: Haha, ja läs den! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-09-11 @ 10:54:42
URL: http://liberlibri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0