julia / fruset blod

Rose ska gå igenom ett lämplighetstest för beskyddare. Testet ska ske hemma hos en beskyddare utanför skolområdet. Och det är bara hon och hennes intruktör, Dimitri, som ska åka! Och resan tar fem timmar! All glädje och förväntan inför testet försvinner dock så snart de når resans mål. Det är något som är väldig fel i det ensligt belägna huset ... Det Rose och Dimitri upptäcker försätter S:t Vladimirs skola i högsta beredskap. Eleverna och deras familjer evakueras till en lyxig och avlägsen skidort för att kunna fira en säker och strigoi-fri jul tillsammans. Men det blir tyvärr inte så många mysiga skidturer för Rose: Dimitri är väldigt intresserad av en annan kvinna, Lissa måste uppföra sig ordentligt och Roses vän Mason försöker visa hur mycket han gillar henne. Tyvärr vill Mason också imponera på Rose och det är början till en fullständig, iskall katastrof för alla inblandade.

Titel: Fruset blod

Författare: Richelle Mead

Antal sidor: 335 sidor

Betyg: 5/5

Bästa karaktär:

Här är min recension på Törst som är den första delen i Vampire Academy


Som sakt, jag sitter ännu en gång fastklistrad framför Vampire Academy. Finns det någon bättre vampyr serie? Nej det finns det inte. Twilight slår inte dom här böckerna. Inte i spänning, inte i karaktärsdrag, inte miljöer, inte i kärlek, i inte fights. Inte i nånting.

Jag älskar Rose, och Dimitri och hela deras förhållande. Hur olika dom är med varandra, och hur dom håller förhållandet hemligt. Jag älskar alltihop.

Den här boken var mer spännande än Törst, och några gånger fick boken mig att rysa. Det gillade jag, jag saknade lite spänning i Törst, men nu i Fruset blod fanns spänningen hela tiden och jag visste aldrig var som skulle hända.

Jag rekomenderar till er alla, läs den här serien. Du blir inte besviken!


Kommentarer
Postat av: Andrea :D

Åh,den är så himla bra och slutet är så sorgligt och romantiskt!

2012-01-14 @ 16:50:58
URL: http://andypandycool.blogg.se/
Postat av: Malin

Böckerna i Vampire Academy blir bara bättre och bättre, så du kommer älska de andra om du älskar den här! =)

2012-01-14 @ 17:20:48
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com
Postat av: Clara

Vampire Academy är så bäst! :D

2012-01-14 @ 19:31:41
URL: http://bokclara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0