Små citroner gula - Kajsa Ingemarsson

Jag har läst: Små citroner gula

Den handlar om:
Med en fot i Stockholm och en i barndomens trygga småstad tycker sig Agnes stå hur stadigt som helst. Hon har en familj som alltid ställer upp, ett bra jobb, en pojkvän som älskar henne och en bästa vän som hon känner utan och innan. Eller? En efter en rasar byggstenarna i Agnes liv tills hela tillvaron rämnat. När en vän erbjuder henne att vara med och starta en restaurang har hon inget att förlora.

 

Det här gillar jag:
Den här boken ingår i mitt och elins utmaningsspel. Alltså så har Elin valt denna bok som jag ska läsa innan den 1 augusti. Två personer som jag har träffat sa till mig att det var utav de bästa böckerna dom har läst! Det lät ju lovande, och jag höll nog inte riktigt med innan jag läste boken. Jag tyckte innerst inne att den var lite tråkig, eller den verkade vara väääldigt tråkig. Man hör ju bara på namnet, Små citroner gula. Men till slut fick man ju veta varför boken heter som den heter. Smidigt.

MEN, mina förväntningar var helt fel och boken visade sig vara väldigt bra! En av de bästa svenskskrivna böcker jag har läst. Jag tyckte om storyn och att man fick en inblick i resturangbranchen. Jag tyckte väldigt mycket om boken och har absolut planer på att läsa fler böcker från Kajsa.

I mitten av boken kändes det som Agnes vart en ny person och gav järnet. Efter en händelse som hände och fick mina tårar att vattnas. Jag tyckte väldigt mycket om hennes familj. Speciellt hennes syster och hennes föräldrar, haha. Jag älskade att läsa om deras blogg som dom hade om deras trädgård!

När vi ändå pratar om karaktärer så vill jag lyfta fram David! Åh, lilla David som fick stå ut med Agnes haha. Nej men honom tyckte jag om, han va liksom inte för snobbig eller elak. Utan bara snäll. Vem gillar inte snälla killar? tänker jag. Även om jag ville ha mer kääärlek.

 

Det här gillar jag inte:
Det fanns ingenting jag inte gillade, men i början så var boken lite seg och var lite svårläst.
Kanske Agnes inte heller var den bästa karaktär jag har stött på. Men det funkade, det var också lite för öppet slut för min del. Jag vill ju gärna slutet färdigt skrivet och inte att man själv får komma på slutet.

 Allmänt om boken:

I sin helhet så tyckte jag om boken och rekomenderar verkligen till er alla att läsa den! En perfekt sommarbok för latläsning mellan alla dystopier och vampyrer. Det här är en bok om att börja om och stå på egna ben.

Titel: Små citroner gula
Författare: Kajsa Ingemarsson
Antal sidor: 326 sidor
Betyg: ★★★★★ - Strålande
Serie: -

 

 

DENNA BOK INGÅR I DO YOU ACCEPT THE CHALLENGE? #1 Läs mer om det HÄR. 

Nu ska jag och Elin klura ut vad nästa utmaning blir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0