julia / mitt perfekta liv

Vad är egentligen ett perfekt liv? Kan det helt oväntade vara det som visar sig vara det mest perfekta?

Macys sommar ligger framför henne, noggrant planerad, precis som hon vill ha det för att inte förlora kontrollen. Hennes kille åker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informationsdisken på biblioteket. Men det blir inte som hon tänkt sig: Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på cateringfirman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer som Macy verkligen gillar.

Där finns också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge. Kan det helt oväntade vara det som är helt rätt?


Titel: Mitt perfekta liv
Författare: Sarah Dessen
Antal sidor:
448 sidor kärlek
Betyg:
4/5
Bästa karaktär:
Vill ju gärna säga Wes. Men, i den här boken blir det faktiskt Delia. Hon är höggravid, och har ändå koll på allt. Hon arbetar bäst i kaos. Hon är snäll mot alla, hon är perfekt.
ELINS recension på Mycket mer än så
JULIAS recension på Mycket mer än så

Åh, att jag aldrig tröttnar på dom här böckerna. Jag kan inte låta bli att läsa dom. Men vilka böcker? Jo, dom som handlar om denna eviga kärlek, och där man vet slutet på boken 100 sidor kvar att läsa. Tex, att tjejen och killen kommer bli tillsammans tillslut.
Sarah Dessens böcker är välgjorda och kvalite. Karaktärerna är välgenomtänkta och det känns som om man är bästa kompis med dom. Hennes böcker är perfekta!

Det jag tyckte om denna bok var att man fick följa Macys förvandling. Till en tråkig person till en som man gärna frågar om hon vill följa med ut för att allt blir roligare med henne. Hon förvandlades under bokens gång och sånt tycker jag är intressant att man kan märka av det.

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

åh den vill jag läsa! :D

2012-01-01 @ 22:03:49
URL: http://adaras.se
Postat av: Anonym

- gott nytt år! kram!

2012-01-02 @ 01:36:42
URL: http://ILROMANISTA.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0