julia / skuggkysst


För sent. Dimitri och jag såg honom samtidigt, men Dimitri var närmast. Blekt ansikte. Röda ögon." Det är vårtermin på S:t Vladimirs skola för vampyrer. Rose Hathaway ska snart ta sin high school-examen och lämna internatet tillsammans med sin vän Lissa. Rose ser fram emot ett nytt liv utanför skolan, men efter sin vän Masons död under jullovet har Rose mått fruktansvärt dåligt. Hon ser oförklarliga, skrämmande saker, har svårt att koncentrera sig och om nätterna drömmer hon hemska mardrömmar. Det känns som om hon håller på att bli tokig och hon är så arg! Rose bär också på en hemlighet, som hon inte ens berättat för Lissa: Hon är förälskad i sin handledare Dimitri. Och nu verkar det som om han också är beredd att visa sina känslor för Rose. Men tyvärr är det inte tid för kärlek, utan krig. En stor grupp onda vampyrer, strigoi, anfaller skolan och det blir många smärtsamma förluster ...


Titel: Skuggkysst
Författare: Richelle Mead
Antal sidor: 459 sidor
Betyg: 5/5
Bästa karaktär: Jag tycker om alla om jag ska va ärlig. Rose, Dimitri, Lissa, Adrian, Christian. Så jag kan inte välja en utan jag väljer alla!


Fruset blod, Törst.
Ni kommenterade att böckerna skulle bli bättre och bättre. Ni hade rätt, även om det här är bara den 3:e delen så jag ... förälskad.
Jag har också precis läst ut Löftet, och den var enligt mig den bästa boken hittills. Fytusan vad bra den var!
Den här boken var riktigt bra, och tårarna fallde ner. Det är så himla kul att läsa om Rose, jag tycker hon är skit häftig. Hon var verkligen förändras genom böckerna till en bra grej. Inte dålig.
Och så tycker jag att spänningen mellan Dimitri och Rose är magisk. Och när han vart biten, så kände jag mig tom och sorgsen. Precis som Rose.
Och jag kan inte sluta gilla Christian. Han är så bra, och han är helt rätt för Lissa känner jag. Plus att han och Rose tänker likadant.
När jag läste dom här böckerna, så får Vampire Academy framstå Twilight som skit tråkigt och dåliga filmer. Ner med Twilight och upp med VA!

Har ni inte läst Vampire Academy så, LÄS DEN! Ni blir inte besvikna. Ni kommer bli frälsta över hur bra serien är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0