Julia // Klaras nya häst

Trodde aldrig det skulle hända. Men det hände och jag ledsen blev jag som Klara blev! Jag vill också ha kvar Star. Det kändes lite som om det var min egna häst och ingen annans. Så, jag blev också väldigt ledsen när Star såldes. 
 
Jag tycker med den här serien är tävlingarna. Det liksom händer mycket då, det är inte så jättekul att läsa om när dom bara skrittar i skogen. Utan när det är tvälingar så tycker jag att det mest roligast att läsa om. 
Men i den här boken så var det inte sådär jättemycket tävlingar, utan det var mer om Klaras nya häst och det var också jättekul att läsa om! Även om jag förstår Klara att hon är ledsen över att Star är borta så tycker jag Indra verkar vara en himla go och fin häst. Det ska bli kul att följa deras utveckling tillsammans. 
 
Jag vill bara kliva in i boken och skaka om Klars pappa. Vilken idiot, men samtidigt så är han snäll och han tänker nog inte riktigt klart alltid. Trögare bokkaraktär får man leta efter. Men så måste jag hylla Lasse, han verkligen har nog blivit en utav mina favortkaraktärer, jag brukar inte ofta tycka om vuxna bokkaraktärer i ungdomsböcker men han tycker jag faktiskt om! Efter denna bok så har han vuxit ännu mer och han kan nog inte växa mer i mina ögon. 
 
Det finns inte så mycket att säga, utan att snart är hela serien läst (har 4 böcker kvar) och jag börjar fundera på vad jag ska läsa senare. Jag kommer inte glömma Klara av första taget kan jag säga!
 
Mina recensioner på fler böcker av Klara serien: 
Klaras dröm #1
Klara Andersson, hästägare #3
Klaras val #11
 
 
Titel: Klaras nya häst
Författare: Pia Hagmar
Antal sidor: 124 sidor
Betyg:  ★★★★ - Bra.
Serie: Klara #14
 
Jag har svårt att slita blicken från dataskärmen. Nu när jag granskar bilden närmare ser jag att hästen inte är så lik Star som jag först tyckte. Manen är tunnare, benen längre och magen är mycket större.

- Jag vill inte pressa dig att köpa en ny häst, men om du har lust kan vi ju alltid åka och titta på den, säger mamma. Om den inte redan är såld, förstås. Vi får ringa och fråga.

Det är underligt. För bara någon minut sedan var jag övertygad om att jag aldrig någonsin skulle vilja köpa en ny häst. Men efter att ha sett bilden på skärmen känns allt annorlunda.

- Ring på en gång, säger jag. Skynda dig mamma!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0